söndag 24 juli 2011

Om...

Så här borde jag ju inte göra men kan inte hålla mig; OM vi lyckats denna gång kommer bebisen i mitten av april. Räknade på skoj att enligt första dagen i senaste mens blir BF 12.4.2012 och enligt då jag tror att befruktningen skedde, dvs igår, skulle den komma 14.4.2012.

De senaste dagarna har jag varit stressad över mina morgon temperaturer. Inte har de alls betett sig som de står i pappren hag fick från läkaren. Som tur hittade jag en bra artikel om BBT på http://www.vau.fi/. Länkar direkt till artikeln längre ner. Den är på finska. I den står det att alla kvinnor inte fungerar riktigt på samma sätt och att hos endel kan man inte se så stor skillnad på BBT före ägglossning och efter. Sen finns det mycket annat som inverkar; temperaturen i sovrummet, när man vaknar, ifall man druckit alkohol. Puh! För sanningen är den att jag redan hunnit tänka att min kropp ju inte alls fungerar. Nu kan jag slappna av lite och det är viktigt.

Får bara fortsätta hålla tummarna nu. Och fylla dagarna med allt möjligt roligt för annars blir tiden väldigt lång.

http://www.vau.fi/Yritamme-lasta/Naisen-hedelmallisyys/Ovulaatiota-metsastamassa/

Inga kommentarer: