tisdag 12 juli 2011

Fan, fan, fan liksom...

Det blidde ju inget. Visste nog redan innan mensen började att det inte lyckats. Så det blev ingen större chock.
Så nu jag har börjat på en ny kur med Clomifen. Är på fjärde dagen med kuren och humöret går upp och ner. Ibland känner jag för att gråta, eller egentligen för det mesta gör jag det. Denna gång har jag inte haft nattsvettningar som jag hade senaste kuren. Det var hemskt! Att vakna mitt i natten och vara helt plaskvåt av svett. Fy då. Väntar gärna några tio år till med att få uppleva det igen :)

God nyheter fick jag i och för sig också. Ägglossningen hade faktiskt inträffat, visade blodprovet jag hade lämnat. Så jag fick ju i alla fall bekräftelse på att behandlingen fungerar. Måste försöka hålla mig positiv.

Någon kväll borde jag orka åka till väninnan med stora magen. Hon beklagar sig över att magen är stor och tung och värmen har ju inte gjort det lättare heller. Man kunde ju tänka att jag skulle bli ledsen över henne som klagar över sådant, hon HAR ju ändå en bebis i magen till skillnad från mig, men hon vet min situation och då blir allt mycket lättare. Kan känna verklig glädje för henne och hon har ju dessutom varit i samma situation som jag. En verklig vän och ett stort stöd!

Inga kommentarer: