lördag 2 juli 2011

Något helt annat

Ibland blir det bara så att det händer så mycket roligt i livet att man inte hinner fundera på, hmmm, vilket ord ska jag använda... Nåja, barnlösheten. Ush vilket ord! Men det var ju inte det jag skulle skriva om.

Arbetsveckan var onödigt stressig, så redan i och med det fick man sig en paus i ältandet. Sen kom fredagen och det var dags för en lite grillfest hemma hos oss. Efter det gick vi på dans här i vår lilla by. Det åskade ju på dagen så jag var lite orolig så var orolig att vi inte skulla kunna grilla, men det klarnade mot kvällen och blev perfekt sommarväder. Det var helt otroligt roligt på dansen! Brukar inte gå på danser men passade på det ordnades i byn här. Kvällen bjöd på många skratt och möten med gamla och nya bekanta. Fick dansa flera danser och mot slutet av kvällen dök fästmannen upp så jag fick dansa med honom också. Det blev liksom grädden på moset. Efter att dansen var över så cyklade vi hem tillsammans. Är så lycklig att jag har honom!

Ock så idag har vädret varit otroligt vackert och det blev heller ingen åska, trots att de lovat det. Kan inte riktigt sätta fingret på det men det är väl summan av allt; sol, trevliga grannar, den alltid glada och ivriga hunden vår, god mat (igen), jordgubbar med vispgrädde, bröllopet i Monaco på tv som gjort att också denhär dagen har varit en av de lyckligaste på länge.

Det kan vara sommaren finaste och bästa dag vi har fått uppleva. Och det betyder mycket att märka att även sådana kan finnas, trots allt.

Inga kommentarer: