torsdag 21 juli 2011

Dag 15

Humöret gick upp igen efter deppet jag upplevde efter senaste besvikelse. Visste nog att det skulle göra det. Något har jag lärt mig om hur både min kropp och mitt psyke fungerar. Har följt med morgontemperaturer igen i denna cykel men inte använt ägglossningstest. Det blev för mycket stress och vetenskap av det hela senast med temp-mätning, ÄL-test och blodprov. Dessutom visade ju blodprovet att Clomifen hade fått igång ägglossningen senast och fortsätter ju med den medicinen så litar på att det funkar nu också. Jag vill helt enkelt försöka skala av all stress och inte fundera så mycket. Semester har vi ju också så omständigheterna är perfekta. Så nu håller vi bara tummarna igen!

En enda liten ändring har jag gjort i mina vanor de senaste dagarna och det gäller kaffet. Max 1 kopp om dagen dricker jag. Har läst någonstans att för mycket kaffe inte skulle vara bra, men vad vet jag! Det finns ju så åsikter och undersökningar om vad man får och inte får äta så man blir riktigt snurrig till sist. Men har märkt en positiv effekt i allmänhet av att inte dricka så mycket kaffe, magen tackar :)

Inga kommentarer: