tisdag 6 september 2011

Tankar i dag 6 av IVF

Har mått ganska bra, men i morse hade jag ordentliga smärtor och det var väldigt jobbigt att promenera med hunden. Lite lätt dåligt mår jag cokså- Men hur underligt är nu det då jag har hela 14 folliklar på gång redan. Jag har alltså haft mitt första ultraljud igår. Beskedet från kliniken var att fortsätta med samma dos av Puregon och även börja ta Orgalutran. Hade just vant mig att använda Puregon-pennan och tyckte att det började gå som en dans. Med Orgalutran var det värre. För det ser ju faktiskt ut som en spruta! Det blev ömt och rött där jag hade stuckit och mådde dåligt hela kvällen. Mest säkert för jag var så otroligt nervös.
Från kliniken sade de också att de tippar på att äggplockningen blir på måndag nästa vecka. Alltså precis den dag jag hoppats!

Goda nyheter fick jag också från sjukkassan; de ersätter mina mediciner, trots att de inte ersätter själva behandlingen. Pengar är ju verklien inte det viktigaste. Det är säkert värt varenda euro i slutändan, mne trots allt så är det ju just därför jag hör till sjukkassan.

Nästa ultraljud blir på fredag och sedan får jag veta vilken dag vi plockar ägg. Men måndag ser det alltså ut att blir.

Inga kommentarer: