lördag 10 september 2011

ÄP på måndag!

Fredagens kontroll visade totalt ca 20 folliklar och de var tydlign i passlig storlek för fick bokat ÄP till måndag. ÄP är alltså äggplockning. Håller på att bli expert på alla dessa förkortningar som var hebreiska för mig ännu för 6 månader sen :) Ännu i igår, fredag, pickade jag både Puregon och Orgalutran. Ikväll, lördag, blir det Pregnyl. Är ganska nervös för det och sköterskan varnade mig om att man kan bli uppsvälld i magen. Överlag har jag fått instruktioner att ta det lugnt under hela helgen och dricka ordentligt, t.ex hemlagad saft.
Sedan var mina blodprovssvar lite försenade så det blev lite nervöst där ett tag. Men svaren fanns på Mehiläinen så nu är allt i sin ordning och jag får bara vänta.

Lite överkänslig är jag trots allt, tårarna vill vara nära. Vet inte om det är nerver eller hormoner eller både och! Fast vad är det fär skillnad i egentligen. Bara att acceptera att så här mår jag nu.

Nu håller jag tummarna för mig själv inför måndagen... :)

Inga kommentarer: