måndag 5 mars 2012

Inte gravid... igen

Som man säkert kan gissa av den långa tystnaden är jag inte gravid. Det misslyckades alltså igen och vi är tillbaks i ruta 1.

Vet helt enkelt inte mer vad jag ska göra... Har googlat och googlat för få svar, en lösning, hopp; men det finns inte. Laddade ner en bok; Pregnancy Miracle och har börjat läsa den. Men det jag läst hittills är inte något speciellt. "Sluta röka" (röker inte), "drick inte så mycket alkohol" (1 glas vin på fredagkväll, ibland bara varannan fredag), "gå ner i vikt om du är överviktig" (det är jag inte), "motionera mera" (går ut med hunden flera gånger dagligen). Sen var det med kosten, det verkade fruktansvärt invecklat att analysera vad man borde äta men ska ge det ett försök. "Ha sex", säger boken. Okej... Har nog antagit att det är en förutsättning, men det skrivs också i boken att många par som upplever infertilitet bara har sex ca 1 gång i veckan! Så får se nu om jag blivit helt lurad... hmm... Men det känns bättre än att göra ingenting!

Inga kommentarer: